Verzenden en retourneren

  1. Verzenden en levertijd
    1. Alle sieraden worden zorgvuldig ingepakt in een sieradendoosje of sieradenzakje/cadeauverpakking, tenzij anders overeengekomen. Het sieraad is veilig ingepakt in bubbeltjesplastic en verpakt in een stevige kartonnen doosje, geschikt voor verzenden.
    2. Uw bestelling wordt binnen 7 werkdagen verzonden, na het ontvangen van de betaling, mits het bestelde product op voorraad is. Voor bestelling van sieraden die niet op voorraad zijn en gemaakt moeten worden, neem contact op met kiona@edelsmeedkunstkiona.nl  voor meer informatie over productietijd en verzending.
    3. Als het verzenden van de bestelling de 7 werkdagen overschrijd, zal u daarvan op de hoogte gebracht worden via email.
    4. De levertijd is slechts een indicatie en geeft de klant geen recht op ontbinding of compensatie, tenzij partijen nadrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen zijn.
    5. De verkoper mag een bestelling in delen verzenden, tenzij partijen nadrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen zijn. Wanneer een bestelling in delen wordt verzonden, mag de verkoper deze delen apart factureren.
    6. Als een klant een sieraad eerder zou willen ontvangen, moet de klant contact opnemen met de verkopen via email, om te zien wat de eventueel mogelijkheden zijn.
  2. Retourneren
    1. De klant is wettelijk toegestaan een bestelling binnen 14 dagen na het ontvangen van de bestelling te ontbinden en te retourneren voor een volledige terugbetaling.
    2. Het is de klant niet toegestaan om producten terug te sturen die speciaal voor de klant gemaakt zijn, op maat gemaakt zijn, gepersonaliseerd of gemaakt volgens specifieke wensen van de klant.
    3. Sieraden mogen in die termijn niet gedragen worden of slijtplekken vertonen.
    4. Als een klant een product wil retourneren, moet hij/zij de verkoper daarvan op de hoogte stellen via een email naar kiona@edelsmeedkunstkiona.nl , binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. In de email dient vermeld te worden: naam van de klant, factuurnummer en reden van retour.
    5. De klant is verantwoordelijk voor de verzendkosten voor het retourneren van een bestelling.
    6. De klant moet duidelijk maken of hij/zij een item wil ruilen, of een terugbetaling wenst.
    7. De klant moet redelijkerwijs zorg dragen voor alle producten in zijn/haar bezit en deze retourneren aan de verkoper, op gepaste wijze verpakt om schade te voorkomen, binnen 7 dagen van de annuleringsdatum. De producten dienen geretourneerd te worden in hun oorspronkelijke verpakking, om ervoor te zorgen dat ze goed beschermd zijn tijdens het verzenden. Mocht een klant zich niet houden aan deze voorwaarden, kan er een bedrag in rekening gebracht worden bij de klant.
    8. Producten die worden geretourneerd buiten de genoemde tijden, zullen niet geaccepteerd worden en zullen geretourneerd worden aan de klant.
    9. Wanneer een klant een hele bestelling retourneert, ontvangt de klant een volledige terugbetaling, exclusief de verzendkosten die gemaakt zijn om de bestelling te versturen naar de klant. Ook wanneer de klant maar een deel van de bestelling retourneert, worden de verzendkosten niet terug betaald aan de klant. De klant is zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten voor het retourneren van producten aan de verkoper.
  3. Verzendkosten binnen Nederland:
    Verzenden gebeurt via PostNL. Producten worden verstuurd in een brievenbuspakketje met track&trace. De kosten hiervoor zijn €4,95 incl. BTW.
    Producten kunnen ook aangetekend verzonden worden. Het leveringstarief voor een aangetekend pakket bedraagt €8,60 incl. BTW.